fredag 9 juni 2017

Fredagsbuketten

För några timmar sedan kom vi ut till landet. Stannade på vägen och köpte fisk som vi åt med caponata och fetaostkräm nu ikväll och musslor som vi ska göra på grillen i morgon. Väderprognosen lovar inte direkt sommarvärme så vi har laddat upp med ved och satsar på en lugn helg efter en vecka med en bebis som inte varit sitt allra mest strålande jag direkt. Långa promenader, mys i soffan och mycket frisk luft kommer nog att göra hela familjen gott. 

I vanlig ordning gick jag direkt ut och plockade in en bukett blommor från trädgården och mina lupiner som jag planterade när vi köpte landet har börjat sprida sig fint. Funderar på om jag ska plantera några andra färger än vita och den tanken skriver jag upp i mitt långa trädgårdsdokument som jag har i telefonen. På den listan tillkommer det mest saker men det är väldigt sällan som något bokas av som slutfört. Tyvärr. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar