måndag 22 maj 2017

Månadens önskelista

Månadens önskelista har uteblivit under ett par månader och det beror helt enkelt dels på att tiden inte har räckt till men sen har jag faktiskt allt jag kan önska mig. Men om jag nu tvunget måste önska mig saker så kommer här en lista dels innefattar saker som står på min realistiska önske, eller till och med inköpslista och sedan en sak som finns på den där drömönskelistan.

Jag har en bra bit kvar till min trivselform om man säger så och jag behöver alla tips jag kan få på hur jag kan få mammafikan lite sundare. Små stunderna med systrarna Von Sydow är därför självskriven på min önskelista.  Ellos har fått in sina stora dynor igen och just nu vet jag inte riktigt var jag ska ha denna men jag tror att den blir perfekt i Ediths lekhörna i vårt TV-rum när hon blivit lite större. Jag har en känsla av att dessa byxor från Monki skulle kunna bli en riktig garderobsfavorit i sommar. Ljusblått och ränder är onekligen två rätt av två möjliga i min bok. Med ett nytt kök på landet så behöver vi uppdatera lite av innehållet i kökslådorna. Margretheskålen i rostfritt står på önskelistan. Jag är ju svag för fina böcker och Poolside with Slim Aarons är både fin, innehåller mängder av fina bilder och passar väldigt bra hemma hos oss. Sen var det den där ringen som hamnar på drömönskelistan. Jag har de senaste åren fått en riktigt bra basgarderob när det kommer till smycken av min man. Vigsel och förlovningsringar, diamantörhängen i trettioårspresent, halsbandet med en solitär diamant i morgongåva och när Edith kom fick jag ett fantastiskt armband med tre diamaneter. Så nu när jag har de där smyckena som jag har på mig varje dag så drömmer jag om Engelberts Absolutely slim knot till högerhanden, ett statmentsmycke helt i min smak.

may wishlist



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar