måndag 1 januari 2018

Gott nytt år!


Vi firade årets sista dag tillsammans med nyvunna vänner som har en dotter som är jämnårig med Edith. Vi inledde dagen med en härlig långlunch hemma hos dem där våra små tjejer med god aptit åt både hummersoppa och fisk med palsternackspuré. Sen gick vi hem och pausade några timmar innan de kom hit och medan vi drack fördrink och åt snittar så busade tjejerna sig trötta på golvet. Sedan nattade vi barnen, städade bort grötskålar och leksaker och därefter avnjöt vi en lång femrättersmiddag som avslutades sent i natt medan barnen sov sött. Vi är också oerhört tacksamma att Douglas inte är rädd för raketer utan helt oberörd men vi firade ändå in tolvslaget med långa tomtebloss och iskalla bubblor i glasen. 

Denna första dag på 2018 tar vi det mest lugnt. Jag och Edith gick upp tidigt i morse efter att jag sovit tre timmar, några timmar senare åt jag och Henrik en lång frukost och sedan har vi varit ute på en promenad och jagat Edith som är oerhört busig just nu. Nu sover Edith och jag ligger på soffan och tar det lugnt. Ikväll firar jag och Henrik det nya året med hummer och löjrom.  Alltså ingen hämtpizza här idag alltså.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar