onsdag 20 december 2017

Guldgröt

Så blev det några dagars frånvaro här på bloggen. Det blir så ibland när det som kallas livet pågår för fullt. De senaste dagarna har jag ägnat åt att vakta Edith, hänga med nyvunna vänner, jobbat, sjunga barnsånger på öppna förskolan, träna, promenera, äta julbord och när Edith somnat så har suttit vid köksbordet och pratat med min make och sedan tittat på The Crown. Då finns det inte så mycket tid för att blogga. 

Men nu till en ny frukostfavorit och det är en havregrynsgröt med guldmjölk och massa fröer som jag sen toppar med lingon, nötter och kokosflakes. Då kan man fråga sig vad guldmjölk eller golden milk är då? Det är en supernyttig dryck som jag egentligen tror att tanken är att man ska dricka som den är men jag gjorde en rejäl laddning och har gjort både gröt, overnight oat och smoothie på den. 

Jag använder mig av Food Pharmacy´s recept och då värmer man mjölken till fingervarmt och sedan vispar ner resten av ingredienserna. Sen låter jag den svalna och förvarar sen i kylen. 

5 dl osötad mandelmjölk
1 msk gurkmeja
1 tsk kanel
1 krm vaniljpulver
1 tsk svartpeppar 
1 msk kokosolja
1 msk honung



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar