onsdag 27 december 2017

Årets juldukning

Vi tillbringade julhelgen nere hos mina föräldrar i Skåne och där blev vi som vanligt ordentligt bortskämda med god mat, många barnvakter till Edith, fina klappar och mycket umgänge med familjen. Det enda jag bidrog med under helgen var att jag dukade bordet på julafton. Linne, granris, mycket ljus och som vanligt när det kommer till vår familj så går julen i vitt och så även i år. Hade jag varit lite mer förutseende så hade jag gärna införskaffat och använt mig av mörkröda sammetsband runt servetterna. 

Iittalas ljusstake Festivo i olika höjder är en riktig favorit när det kommer till att duka med. Passar till allt och är vackra men tar inte på något sätt över. Funderar på om jag kanske borde investera, eller önska mig dessa fina ljusstakar. Snapsglasen har Åsa Lindström gjort och det är ju synd att så fina snapsbägare endast används vid ett fåtal tillfälle per år. Såvida man inte dricker snaps hur ofta som helst så fungerar bägare precis lika bra som äggkopp. Inte lika festligt kanske men det är ju så tråkigt att ha massa saker i skåpen som används på tok för sällan.




 (* Detta inlägg innehåller adlinks från Royal Design men samtliga produkter är utvalda av mig.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar