onsdag 22 november 2017

Anar vi en trend?


Jag fastnade för denna bild på Mary Lennox instagram. Eller om jag ska vara riktigt petig så såg jag den hos Anna Mårelius men den kommer från Mary Lennox. Hur som helst så kom jag på att jag sett denna typen av brunt gräs i en rad olika stylingar på sistone. Senast i denna lägenhet som just nu säljs av Entrance. Anar vi en trend? 

Detta bruna gräs har säkert ett annat, riktigt namn (eller är det ett sädesslag?) men man skulle också lite elakt kunna säga att det är visset gräs vilket får mig att tänka på en helt annan sak. Vintern 2012 så var det väldigt populärt med kvistar av lärkträd och på den tiden så bodde ju vi i stan så att gå ut i skogen låg inte så nära till hands. Jag var iväg över helgen och Henrik skulle överraska mig med blommor när jag kom hem och då hade jag önskat lärkkvistar. Han letade efter dessa kvistar över hela stan och tillslut hittade han det. Gissa om han var besviken när han mötte mig och Frida på centralen och konstaterade att han hade ägnat en hel dag åt att letar efter döda kvistar med kottar på. 

Bild 1: Mary Lennox Bild 2: Anders Bergstedt för Entrance 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar