fredag 25 augusti 2017

Fredagsfint

I veckan lanserades HM-familjens nya varumärke Arket och det tog ett litet tag innan jag kom in i hemsidan men nu gillar jag verkligen den. Det jag främst gillar är söket där man inte bara kan söka på produktkategori utan även färg, mönster och material. Sen har de ju såklart även fyllt de där sökningarna med många fina saker. Jag har bland annat hittat en superfin ljusblå skjorta i silke men den är tyvärr inte så väl förenad med kladdiga bebisfingrar. Även dessa krukor i glas är väldigt fina tycker jag. 


Ann-Katrin Brat har formgett dessa fina koppar som säljs exklusivt på Olsson & Gerthel i Malmö. I serien finns även tallrik och skål och serien heter Saluhallen. På tal om Malmö och saluhall så ska ni verkligen inte missa Malmö saluhall om ni har vägarna förbi Malmö. Eller Olsson och Gerthel för den delen. 


Det finns inte mycket som är roligare just nu än att köpa barnkläder faktiskt. Jag blandar gärna hejvilt mellan märken och kedjorna. Mina favoriter är HM baby exclusive, Zara, Marmar, Jacadi och några andra franska varumärken. När det kommer till pyjamas till Edith är Livly min favorit. Vi hade köpt mycket kläder till Edith innan hon föddes men nu när hon allt mer visar sin personlighet så har jag slutat köpa allt för söta kläder till henne eftersom hon inte riktigt är den typen av tjej. Så fort jag sätter på henne en klänning så gallskriker hon till exempel. Dessa shorts från Zara har jag köpt till henne och jag tänkte att hon skulle ha dem med ett par grå, stickade strumbyxor, en enkel boby och en fin kofta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar