torsdag 27 april 2017

Amningskläder

Under graviditeten så längtade jag väldigt ofta till den tiden då jag åter igen skulle kunna bära hela min garderob. Jag var inställd på att jag inte skulle ha superenkelt att gå ner mina gravidkilo eftersom det inte riktigt ligger i min natur att ha enkelt för att gå ner i vikt och med rätt många gravidkilo kvar så är det mycket som inte passar mig än.

Det jag däremot inte riktigt hade tänkt på var att amningen gör ju att vissa plagg kanske inte funkar optimalt. Typ klänning och blusar i ömtåliga material. Det som räddar mig som inte hittat några amningskläder som jag kan tänka mig att bära från att enbart ha på mig skjortor varje dag är amningslinnen. Med amningslinne så kan jag faktiskt bära nästan alla plagg och kunna mata Edith utan att visa magen. Eller det är iallafall inte amningen som hindrar mig från att bära dem.

Det som just nu utgör basen i min garderob är raka jeans, lösa toppar, skjortor och stickade tröjor. På fötterna sitter alltid sneakers eftersom jag går väldigt mycket. Handväskan är alltid cross body och vill jag addera några accessoarer förutom de smycken jag bär varje då så blir det en scarfs i halsen.

Topp HM - Jeans Lindex - Väska & other stories - scarfs COS - skor HM

Untitled #18

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar