fredag 24 mars 2017

Min fredag


Även om jag är föräldraledig så kände jag verkligen av fredagspeppen idag. Vaknade rätt utvilad, solen sken och hela familjen var på ett strålande humör. Började dagen med frukost med en glad bebis och Fokus som sällskap. I frukostskålen hade jag en smoothie bowl med blåbär, hasselnötter, chiafrö, kokos och hampafrö. Efter en relativt harmonisk morgon så kom vi i väg i god tid för idag var det premiär för mig att köra med Edith utan att Henrik var med vilket kändes ungefär som första gången jag körde bil efter att jag tagit mitt körkort. 


Vi gick en sväng på stan, mötte upp en kompis för lunch på Tacos & Tequlias uteservering följt av kaffe i vårsolen. Efter en promenad åkte vi hem till kompisar och spanade in deras nya hus innan jag och Edith körde hem och lagade morotsfalafel med äppletzatziki. Eller jag och Henrik lagade och Edith satt i babybjörnen på min mage. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar