fredag 27 januari 2017

Veckans trio

 Jag har ju varit föräldraledig i fyra dagar och har hunnit med en hel del. Jag har ju turen att ha många vänner som är föräldralediga så jag har lunchat med vänner, bakat bröd, städat hemma, fixat med bebisens rum, serverat fika till våra hantverkare, lagat massa mat, ätit middag på Studio HPKSM tagit promenader med Douglas och varit på spa på Arken spa med en kompis. Jag tror att min man hoppas att jag inte har allt för många dagar kvar innan bebisen kommer då han tycker nog att jag har lite väl mycket för mig.


Vi har som sagt hantverkare hemma och fixar med vårt andra plan i vårt hus. Vi har ju ett sutteränghus och vårt nedre plan har vi knappt använt sedan vi flyttade in. Vi har två stora gästrum, groventré, tvättstuga, ett badrum, garage och jättemycket förvaring men när vi köpte huset så var det väldigt mycket källarkänsla som vi nu renoverar bort. Ett av rummen där nere kommer att bli ett tv-rum eftersom vårt före detta tv-rum nu har blivit barnrum och vi gärna vill ha ett tv-rum. Eller egentligen är det nog mer att vi inte vill ha tv i vårt vardagsrum eftersom det stör möbleringen. I soffan där nere är jag sugen på ett gäng av Granits linnekuddar med linne från Frankrike som är European FLAX-certifierade.


Hos UlrikaSeventeen doors så såg jag detta kök som finns i en gammal jaktstuga från 1756. Jaktstuga är i och för sig en något modest benämning av detta hus. Hur som helst så är färgskalan samma som vi tänker ha i köket på landet som äntligen ska få ett nytt kök och där kommer vi faktiskt att välja ett mörkare träkök. Deadline för projektet är någon gång under våren så det är en del val som ska göras och beslut som ska fattas innan dess. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar