lördag 31 december 2016

Nytt år


Med ett par timmar kvar av 2016 så börjar det bli dags att summera året och åter igen är det ett händelserikt år att summera. Vi lämnar ett år som i ett makroperspektiv varit helt värdelöst minst sagt. Hemska händelser och en rad beslut runt om i världen som gör det omöjligt att summera året som något annat än skrämmande och dåligt. När jag blickar tillbaka ur ett mer personligt perspektiv så känns det som ett betydligt lugnare år än på många år, trots att året inneburit mycket stora beslut och händelser. Även om året har inneburit mycket flängande och resande så har balansen varit betydligt bättre än tidigare år. Förutom otaliga resor till Stockholm så har jag hunnit med Rom tillsammans med make och vänner, Gotland och Almedalen med kollegor, Sopot på möhippa för en god vän och Franska rivieran och Portofino tillsammans med maken.

Vi har bytt lägenhet i stan med villa i förorten och i början av sommaren flyttade vårt högt älskade hund Douglas hem till oss. Två anledningar till att jag tror att jag upplever året som lugnare även om båda sakerna egentligen inneburit mycket jobb för oss. Men numera tillbringar vi väldigt mycket mer tid hemma och sedan i somras så har ju fokus flyttats från mig och Henrik till vår lilla hund och vår ofödda dotter. En känsla som jag gillar. 

Bara några dagar innan vi hämtade Douglas så fick vi veta att vi skulle bli föräldrar så att man kan ju säga att sommaren ägnades åt att vänja sig vid tanken att vi skulle få barn men vi hade också fullt upp med att dölja för vår omgivning att vi väntade barn vilket inte var det lättaste eftersom det var mitt i semestertider och stora delar av vårt umgänge umgås ganska intensivt ute på Orust där vi har lantställe. Andra halvåret har präglats av den förändring vår familj genomgått och den enorma förändring vi står inför i början av nästa år. Tänk att vi väldigt snart har vår lilla dotter här. 

Även om hon inte har kommit än så märks hennes stundade ankomst väldigt väl här hemma. Vagnen står i hallen, saker som ska in i hennes rum finns det gott om och hennes garderob är redan välfylld. Förutom saker som vi köpt till henne som tex lekfilten och mobilen till vagnen från Cam cam  så har hon fått så mycket fina presenter. Som till exempel den finaste mobilen från Konges Sløjd, skor från Mini mocks och pingvinen från Wooden Story

Ett riktigt gott slut önskar jag er! 

1 kommentar:

  1. Åh, vad fina grejer! och vad kul att jag hittade hit för första gången idag, vi är nog beräknade ganska nära varandra. :-) 11 januari har vi som datum så det närmar sig verkligen. :)

    SvaraRadera