söndag 13 november 2016

Marimekko SS17

För drygt tio år sedan så drabbades vi av en Marimekkoinvasion och deras mönster Unikko syntes överallt. Sedan dess har jag nog varit väldigt mätt på det finska varumärket med sina karaktäristiska mönster. Sen kom samarbetet med Carina Seth Andersson tidigare i år och då började jag åter igen snegla på Marimekkos produkter. När jag såg bilderna inför våren hos Anette så kände jag att det till och med blir ett inköp denna gången. Eller det är i och för sig från årets kollektion som jag har en favoritprodukt som fortfarande står sig. Carina Seth Andersson är åter igen med och denna gången har hon sällskap av Sami Ruotsalainen och tillsammans har de tagit fram mönsterserierna Hortensia, Spalje och Basket som kommer att finnas i textilier och porslin. Mina favoriter är dock fortfarande vaserna Urna och Flower som också kommer i en grön nyans. Bilderna från kollektionen är stylade av Lotta Agaton och fotograf är Petra Bindel.




Pressbilder från Marimekko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar