tisdag 11 oktober 2016

Min gravidstil


Hösten är min favoritsäsong när det kommer till kläder. Eller brukar vara för det här med gravidkläder är en ganska sorglig historia. Det är ju inte bara det att utbudet är värdelöst, det känns ju även väldigt onödigt att gå och köpa kläder som jag bara ska ha i några månader. Så när det kommer till vanliga gravidkläder så har jag köpt ett par jeans som jag tycker är sjukt obekväma och ett gäng mamma-strumpbyxor. Sen har jag fått lite kläder också. Men jag prickade onekligen in ett bra år att bli gravid eftersom modet är väldigt tacksamt. Stickade klänningar och kjolar tillhör min vardagskostym och än så länge kan jag ha nästan alla mina vanliga överdelar förutom figurnära skjortor vilket är skönt. men bomullsskjortor, mjukar toppar i trikå och koftor och tjocka tröjor i Kashmir och ull passar till det mesta och kommer ju även fungera efter att bebisen kommit. Min kappa från förra året funkar än så länge men jag har ju femton veckor kvar så just jacka lär bli ett problem lite senare. Jag insåg rätt tidigt i graviditeten att det inte skulle bli denna höst som jag köpte mina finaste kläder så då gick jag och köpte en väldigt fin halsduk iallafall. Den var jag värd. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar