söndag 18 september 2016

Min helg enligt telefonen

Veckans fredagsbukett består av Hortensia och Eucalyptus, kanske inte det mest kreativa men det havet av Hortensia som mötte mig utanför Bunches nya butik i Viktoriapassagen gjorde att jag drabbades av akut beslutsångest. Nu finns bunches farligt nära mitt kontor vilket.


I lördags åkte vi till Jönköping för att gå på bröllop men innan vi var redo att åka iväg ett dygn för att fira kärleken så lämnade vi av Douglas hos hundvakten och åkte till Fratelli Gridelli för att äta frukost i solen. Att sitta ute i solen och äta frukost i mitten av september, hur härligt är inte det?


Lilla kulan har gått på sitt första bröllop och jag orkade med att dansa nästan hela kvällen och gå och lägga mig efter klockan två. Det har jag inte gjort sedan jag blev gravid. Klänningen ser ut så här framifrån och är extremt gravidvänlig. På tal om kulan, stort tack för alla gratulationer i samband med avslöjandet om att vi ska bli föräldrar. 


Helgens huvudnummer var såklart bröllopet mellan två av våra vänner. Det första assyriska bröllopet jag varit på och det var en fantastisk upplevelse. Att dansa in brudparet vill jag se på fler bröllop och jag har nog aldrig dansat så mycket på en och samma kväll. Ringdansen fick jag inte riktigt grepp om men när jag fick en färgglad sjal att vifta med så kände jag knappt av mina onda fötter ens. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar