söndag 5 juni 2016

Söndagsmiddag

Den vakna tiden jag tillbringat inomhus denna helgen går att räkna i minuter på en hand. Den mesta tiden har vi tillbringar ute i trädgården men idag har vi maxat Douglas tillvaro med nya intryck. Vi har varit på landet och vattnat blommor och vattenslangen var en riktig höjdare. Jag har såklart även hunnit med ett dopp och så har han fått hälsa på en del vänner och såklart har han gjort succé.

Ikväll njuter vi av ytterligare en fantastisk sommarkväll som vi tillbringar ute på terassen. Just nu sitter jag och tittar på en sovande valp som ligger nedanför mig. Tänk att man kan bli så förälskad i en fyrbent liten varelse. Till och med när jag låg på golvet med honom i natt och sov efter att han suttit och ylat nedanför vår säng så att mitt hjärta brast. Eller när han försöker bita mig i tårna eller när jag behöver ta bort skor från marken då han ha verkar gilla att bära runt på skor. Jag övervägde även att köra hem från Håkan Hellström konserten i förtid i går då Henrik skickade ett sms och skrev att han gick omkring och letade efter mig. Så fjantig man kan vara. 

Kvällens middag blev små färsbiffar med massor av vitlök, citron och persilja och till det en ljummen couscoussallad med persika, avokado och buffelmozarella samt en yoghurtsås med vitlök och örter . Perfekt fräsch sommarmat som som går snabbt att göra för vem vill vara inomhus i detta vädret? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar