söndag 12 juni 2016

Doktor Westerlund och en grönaktig nyans


Hemma efter en härlig helg på landet och väderprognosen sa sådär väder men vi har haft superhärligt väder nästa hela helgen och tillbringat helgen ute i trädgården. Kvällen har jag förutom att leka med vår busiga hundvalp, ägnat åt att ta hand om en del blommor. Kommer ni ihåg när jag frågade om jag verkligen behövde ha min doktor Westerlund i en kruka med hål i? Det var ungefär hälften som ansåg att jag behövde det och hälften rådde mig att ha lecakulor i botten och var försiktig med att vattna. Det med lecakulorna lyssnade jag på, det med vattnet gick det sämre med. Jag höll alltså på att döda blomman inom en vecka men nu verkar den har återhämtat sig fint och i veckan tänkte jag ta lite sticklingar så att den kan växa sig fylligare. Jag har en annan doftpelargon utomhus som vuxit otroligt mycket. Det är en fin känsla när jag inser att mina växter mår bra av min omsorg och jag ser nästan en svagt grönaktig ton på mina händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar