lördag 18 juni 2016

Dinner with friends


Att stå länge i vårt opraktiska kök på landet undviker vi gärna och vi grillar oftast här. Försöker även att undvika att använda för mycket saker så att vi även kan minimera disken. Igår när jag hade två kompisar här så grillade jag torsk, squash, sparris, paprika och citroner. Till det serverade jag rostad färskpotatis, caprese och fetaostkräm. Fetaostkrämen är hur enkel som helst att göra, jag mosar fetaost med en gaffel, blandar med turkisk yoghurt och kryddar med salt och peppar. Ofta har jag i citron också men det glömde jag igår. En god, fräsch och enkel middag helt i min smak. 

Föresten, visst har jag potatisen i en fin form. Vi köpte ju vårt lantställe med inventarier och vissa saker var så praktiska att vi sparat dem. Till exempel denna ugnsform. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar