fredag 13 maj 2016

På vår balkong

Det vore synd att säga att vår trädgård och våra två uteplatser hemma i huset får särskilt mycket kärlek för tillfället då vi istället fokuserar på vårt lantställe. Vi är ganska övertygade om att vi kommer att nyttja utemiljön väldigt mycket mer där nämligen. I morgon levereras våra nya utemöbler och i helgen ska jag också fortsätta operation ogräs. Henrik ska bygga en planteringslåda och om jag får som jag vill så ska han även bygga ett matbord. 

Igår använde vi i alla fall vår uteplats utanför köket i huset och tog till och med ut dynorna när vi åt middag där ute.  För att vara exakt är detta egentligen en balkong då vårt hus är ett suterränghus. Utemöblerna som står där har fått följa med från lägenheten och har fått sällskap av en del växter. Ranunkel, Hortensia och Citronträd har förvånande nog fått sällskap av en djupt röd pelargon som jag fick med mig från Tisdagens event och färgen passar väldigt bra till vårt hus. Bra att Anna pushade mig att välja en färg som jag vanligtvis aldrig skulle ha valt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar