torsdag 10 mars 2016

På plats!


Gissa vad jag gjorde igår? Jag satte upp tretton tavlor och jag gjorde det helt själv. Eller Henrik satt bredvid mig och var moraliskt stöd och frågade om jag var riktigt säker när jag skissade, räknade ut mittlinje och mätte avstånd men jag gjorde det själv. För ett år sedan hade jag vägrat göra det själv och sagt att tavlorna var trasiga och att Henrik fick laga dem. Det vill säga att han fick sätta upp dem på väggen. Den sidan av mig själv som faktiskt är ganska handlingsförlamad när det kommer till vissa saker är en sida som jag det senaste året har utmanat gång på gång. Så igår när Henrik kom hem så hade jag redan börjat med att sätta upp de lätta tavlorna. Sedan satte jag upp dessa i vardagsrummet innan jag gick loss på tavelväggen i hallen där det skulle hänga sex tavlor i olika storlekar med samma mittlinje. Jag kände mig nästan som en ny människa när jag var klar och nu undrar jag vad mitt nästa projekt är. Jag fick en slipmaskin av Henrik som jag ska använda för att fixa till två pallar men sedan tror jag att jag ska bygga den där vikväggen som jag tänkte ha i vår groventré. Vilken härlig känsla det är att göra saker som man aldrig gjort förut. 




2 kommentarer:

  1. Älskar hur effektiva ni är... Alltså, tavlor redan. Snyggt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft en tydlig deadline. Sen har vi ju en hel våning kvar iofs men med den är det ingen brådska faktiskt då det egentligen bara finns förvaring, två gästrum, groventre, tvättstuga och jättemycket förvaring där!;)

      Radera