måndag 14 mars 2016

Måndagens triss

Förra veckan lanserade Sandbergs sin nya botaniska kollektion, Flora Sandbergica. De väldigt fina bilderna är stylade av Sarah Widman och jag blir väldigt sugen på att tapetsera vårt sovrum på landet. Hoppas att inte Henrik läser detta för projektlistan inför sommaren på landet är lång. Väldigt lång. På tal om landet så börjar vår landetsäsong om några ynka dagar och trots att vi nu bor i ett hus som vi verkligen trivs i så är längtan efter lugnet, havet och den enkla tillvaron ute på landet påtaglig. 


Senare i vår åker vi till Rom och jag älskar att åka tillbaka till städer. Att åka dit utan att ha en lista på saker som man bör se och göra utan att bara få hänga. Något vi däremot ska göra är att äta Osso buco på Al moro, ha picnic i Villa Borghese och hänga i Trastevere. Som vanligt på våra resor så kommer vi att promenera, ta kort på hus, spana efter fina tavlor och köpa med oss tryffel hem. 


Igår hade vi en kompis hemma på middag och hon löste ett stort klädproblem för mig. Jag tycker väldigt mycket om att ha skjorta under en stickad tröja. Något jag däremot inte tycker om är när det korvar sig och jag känner mig klumpig. Så tipsade hon om dessa kragar som finns på Cos. Får mig att minnas barndomens klänningar med fina spetskragar fast dessa är lite mer vuxna. Jag har en känsla av att jag kommer att finna en ny garderobskompis väldigt snart. 

Bilder: Sandbergs, Pinterest och Cos






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar