tisdag 16 februari 2016

Månadens andra önskelista


Igår kväll satt jag och knåpade ihop februari månads önskelista och när jag var klar så insåg jag att jag redan publicerat månadens önskelista. Men som nybliven husägare så kanske det är ok att publicera två per månad? Hanna Wessmans kruka i den största storleken är krukan som vår fiolfikus i vardagsrummet ska stå i. Böcker är något som alltid står på min önskelista och nu är det både Stephen Shores Survey och Ilse Crawfords Fram form life som jag gärna hade sett i bokhyllan. I våra nya blå soffor så passar inte riktigt vår digra samling av blå kuddar. De har nu fått flytta till TV-rummet och i vardagsrummet ska nya kuddar flytta in. Jag tänker blanda upp enfärgade kuddar med kuddar från Nina Kullberg och denna färgskala borde bli bra. En pall från Norrgavel till TV-rummet att ställa fram om man behöver ett tillfälligt bord. Vi har nämligen inget soffbord där och ska inte ha det heller. Eller det kan nog vara en förhandlingsfråga fortfarande men om jag får bestämma så ska där inte vara något bord. I vårt stora badrum så ska vi ha en rottingfåtölj. Den skönaste jag suttit i än så länge är denna från Granit. Får se om jag hittar någon skönare annars är detta nog vinnaren.

1 kommentar: