fredag 19 februari 2016

Carina Seth Andersson för Marimekko och instagrams roll

Nu är jag hemma efter en sväng i Skåne där jag jobba men också hunnit träffa en kär vän och passat på att besöka en av mina favoritbutiker, nämligen Olsson och Gerthel. Nu har jag landat med en kopp kaffe i soffan och varvar att tömma mailen med surfa runt. 

Att Entrance lagt ut en ny lägenhet till försäljning är helt omöjligt att missa och jag slås åter igen över att det är samma saker som syns precis överallt. Att vissa saker går runt i bloggar är inte så konstigt och jag skriver också om vissa saker så många andra skriver om även om jag försöker undvika det. Men när hela mitt instagramflöde är fyllt med exakt samma bilder så börjar jag undra. Tycker vi verkligen så lika eller om det bara är rädslan för att missa att skriva om något som så uppenbart kommer att bli omskrivet som gör att alla skriver om exakt samma saker? Jag undrar också om Instagram som kanal håller på att urvattnas helt eller är det bara mitt flöde som allt mer fylls av press- och mäklarbilder och har gått från att vara inspirerande glimtar ur folks vardag till att vara en digital populäritetstävling där man är så otroligt rädd att inte få vara med?

Men tillbaka till fredagsrunda på nätet. Hos Residence så hittade jag en artikel om Carina Seth Anderssons nya vaser som föll mig i smaken. Inte så konstigt egentligen då jag ofta hittar vaser som faller mig i smaken både både Dagg och Pallo som Carina formgett är tillhör mina favoriter. Bortsett från att rengöra dem då. Men det som förvånade mig gällande dessa vaser var att de ingår i en kollektion för Marimekko. Förutom vaserna Urna, Ming och Flower så finns också det randiga mönstret Mint. Jag gillar givetvis kuddfodralet i blått och vitt. Fina bilder som är stylade av Lotta Agaton visar upp en helt annat bild av Marimekko, långt ifrån Unikkoblomman i gälla färger. Jag gillar det! 



Pressbilder Marimekko

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Gillade verkligen vasen på sista bilden!
    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den fin!Tänkte gå och spana in den i verkligheten...

      Radera