söndag 20 december 2015

Triss i blått


Att jag gillar blått är ju ingen hemlighet och det är något som kommer att märkas i vårt nya hus. En himla tur att både jag och Henrik gillar blått. Blå nyheter som jag gillar lite extra just nu är till exempel Sarah Widmans styling för Alcro trend där man ser deras färg Moules. Om vi inte hade levt i ett mindre kaos just nu så hade jag gärna haft en cedergran i glasvas.


Lagerhaus släpper vårens nyheter lagom till jul och det syns en hel del blått. Kaffekopparna skulle passa bra på landet där vi just nu har väldigt många olika sorters koppar. Även deras träbrickor är riktiga budgetfynd som jag kan komma att behöva ett gäng av i huset. Lagerhaus har faktiskt levererat en hel del riktigt fina saker i år. Bland annat detta porslin som jag köpte till landet i våras. 


Även på Ikea går julen i blått men inslag av grönt och naturfärgat trä. På tal om trä så är ett av våra stora problem inför vår flytt att hitta matbord. Ett stort härligt matbord som är ungefär tre meter långt, eller i alla fall kan bli. Än så länge har vi inte hittat vad vi söker men det dyker väl upp så småningom. 15 dagar kvar till tillträde nu.

Bilder: Alcro trend, Lagerhaus och ikea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar