måndag 28 december 2015

Mellandagsmåndag

Egentligen borde vi nog vara hemma och sortera, packa och ladda inför den stundande flytten. Men istället för att göra det vi borde så befinner vi oss nu på landet. Friska promenader, Yatzy framför brasan och några småprojekt står på agendan. Henrik ska till exempel inviga sin stuprörsrensare vilket han tycker ska bli kul. Jag tänkte måla och även ta hem segern i 2015 års Yatzyspel. Det är väl det som är hela syftet med mellandagarna. Att de liksom är mellan det gamla och nya och liksom tid för att stanna upp, varva ner och reflektera. I min värld så är även mellandagarna tiden då jag tar tag i projekt som jag borde gjort för längesedan. Till exempel beställer tackkort. 

Hemma i stan börjar vårt hem sakta men säkert hamna i kartonger som jag noggrant märker upp. Det är alltid så logiskt när man börjar packa då var sak har sin plats. De sista lådorna brukar dock bli en salig blandning av den mer ologiska sorten och de allra sista sakerna hamnar inte ens i lådor utan snarare i påsar. 

På vägen ut till landet var vi också och köpte provfärger som ska målas och väljas innan hantverkarna kommer. Så nog bockas det av saker på listan. Idag har jag även varit med på en mäklarfotografering av ett av våra projekt som tagit en del tid och energi denna höst. Ett smakprov finns här och mer om det så fort bilderna är klara. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar