måndag 23 november 2015

London

Så var vi hemma från en väldigt trevlig weekend i London med goda vänner som gav oss helgen i bröllopspresent. Min kamera är som vanligt välfylld, dock inte så välfylld som vanligt. Anledningen till det är nog främst att det var för kallt för att gå utan handskar någon längre stund. Plus att vi varit på många coola ställen men ett gemensamt drag har varit bristande ljus. Vad sägs om en mexikansk restaurang i en källare där ingången snarare får en att tro att man är på väg till något mer barnförbjudet. Eller baren som ligger väl gömd på en Dim Sum restaurang i Chinatown. Vi besökte även den enda puben i London med Michelinstjärna där vi åt Söndagsmiddag igår. I lördags avrundade vi kvällen i baren på Mandarin Oriental där jag drack goda alkoholfria drinkarna och killarna i sällskapet utforskade det starkare utbudet. Jag bör, efter en del kommentarer tillägga att jag inte är gravid utan nästan alltid dricker alkoholfritt. I fredags drack vi afternoon tea på ett ställe som jag varmt rekommenderar men mer om det när jag tagit igen lite sömn. 

Ljust, men svinkallt var det i alla fall i lördags när vi besökte Maltby street market tillsammans med resten av svenskarna som besökte London i helgen. Att plocka ett tips som stått i Ica Buffé var kanske inte helt genomtänkt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar