torsdag 8 oktober 2015

Oktobers önskelista



Jag är kluven till hösten. På ett sätt är det min favorittid på året eftersom jag tycker väldigt mycket om höstens kläder och den kravlöshet som infinner sig när mörkret faller. Tyvärr är jag och mörkret inte riktigt kompisar och addera en orimligt fulltecknad kalender och den där mysiga känslan är som bortblåst. Istället infinner sig en känsla av att aldrig räcka till ordentligt och att hela tiden ligga ett steg back. Men när det kommer till Oktober månads önskelista så lever min vision om en höst full av hemmamys och den där rofyllda känslan. 

En polotröja i Kashmirmix känns som ett säkert kort denna höst när polotröjan syns precis överallt. En ny pyjamas står på min önskelista och denna från Rayville är fin. Även om jag inte riktigt vant mig vid denna typ av underkläder så är det himla fint och väldigt skönt. För den optimala myskänslan hemma så behövs det ljuskällor. En förgylld apa får gärna flytta hem till oss. Denna finns med bland HM homes nyheter för vintern. Hurricane copper som finns på Artilleriet hade gjort sig himla bra på vårt stora matbord på landet. Bakom vår soffa hade denna akvarell av Nynne Rosenvinge passat ypperligt. Finns hos Le Kiosk. Fina sängkläder är alltid roligt och dessa från Ellos är fina även om de kanske inte riktigt passar hemma hos oss just nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar