söndag 13 september 2015

Helgens triss

Eftersom jag dragit på mig en förkylning modell större och kombinerar det med väldigt ont i halsen och värk i kroppen så tillbringar jag denna helg med att ta det väldigt lugnt. I alla fall sedan jag kom hem från vår konferens i mysiga Trosa. Att ta det lugnt innebär en massa tid för att läsa och igår läste jag ut vår bokklubbsbok som var den första boken i Buthler/Öhrlund serie, mord.net. Jag som inte är någon deckarfantast i allmänhet och i synnerhet inte svenska deckare får nog ändå säga att jag blev positivt överraskad. Surfa är något annat jag har mycket tid till när jag kurerar mig och här kommer tre saker som jag gillar lite extra idag.


Jag brukar sällan köpa Blossas årgångsglögg men vissa år har jag köpt den för flaskans skull, till exempel 2010 och 2012. Jag är egentligen ingen glöggfantast då ja tycker att det är allt för sötsliskigt för min smak men för stämningens skull så kan jag ta mig ett litet glas i sociala sammanhang. Men så kom bilderna på Blossas årsgångsglögg 2015 och det står nästan mitt namn på den. Den vackra flaskan kommer att passa ypperligt på bordet när vi har vårt årliga adventsmingel. Smaken av earl grey låter även den inte fullt så söt som glögg kan vara. 


I veckan kom Artilleriet med ett nyhetsbrev med temat skördetid. Och förutom att jag uppskattar att de levererar inspirerande eget bildmaterial så ångrar jag lite att jag inte planterade något som jag nu kan skörda. Jag ligger nu och planerar för vad jag ska plantera när under nästa år. Jag har under denna säsong lärt mig att örter är min grej att plantera medan rädisor, morötter och sallad kanske inte är min kopp te. Nästa år satsar jag på saker som är vackra under tiden som till exempel kronärtskockor och grönkål.


Under kavajen när morgontemperaturen är låg, till ett par snygga byxor och kontorsoutfiten är klar och för att värma sig under kyliga kvällar. Kashmir fyller alltid en funktion och jag som alltid haft svårt att bära stickade plagg då det kliar köper i dag nästa inget annat. Hittade dessa plagg i 100 % kashmirEllos som jag tänkte testa och se hur kvaliteten är. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar