söndag 27 september 2015

Att göra tråkiga saker lite roligare

Så var vi tillbaka hemma i Göteborg efter att ha tillbringat helgen i huvudstaden. På veckans agenda står en himla massa jobb, träning, bokklubb, visningar, födelsedagsfirande och sedan avrundar vi veckan med en kräftskiva och min makes 30 årsdag. Jag borde även ta tag i en del mindre roliga projekt som jag tror hade blivit lite roligare med trevliga verktyg. Nu har jag i och för sig rensat mina garderober men min kavajgarderob hade förtjänat ordentliga galgar i cederträ. Vårt matbord på landet är hjärtat av huset och det är kring det vi äter, spelar spel, smider planer och  umgås. Det innebär att det blir en hel del skräp och smulor och så att en bordsborste borde vi absolut ha. Nu hugger vi inte vår egen ved utan vi åker till den gulliga ladan där man lägger pengar i en burk men det är faktiskt väldigt tråkigt att bära in veden och den vedkorg vi har nu är rätt ful faktiskt. Emma Olbers har gjort vedkorgen med det passande namnet Emma, så det står ju bokstavligt talat mitt namn på denna. Jag vet inte hur det gick till men jag har nog blivit ansvarig för att putsa skor här hemma. Ett bra set för skovård står på önskelistan. Att handtvätta är något jag drar mig för men jag inbillar mig att det blir lite roligare med bra tvättmedel




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar