måndag 11 maj 2015

Nordsjö nordic light


Jag läser många bloggar och de inspirerar mig på så många olika sätt. I bloggar får jag inspiration och nya synvinklar. Jag ser saker som jag tycker om och såklart även saker som jag inte tycker om. 
Jag inspireras av vackra väggkulörer som många av mina favoritbloggare målar sina väggar i och jag tycker att det är sannlöst vacker med grå eller puderrosa väggar. När jag själv skulle välja färg till vårt sommarhus blev det dock vitt. Riktigt kritvitt blev det också för att få maximalt med ljus för det är när ljuset flödar som jag mår allra bäst. Det är anledningen till att vi aldrig sover med rullgardiner nerrullade utan vaknar av ljuset. Det kan också vara anledningen till att jag generellt vaknar rätt tidigt också. 

Vi har målat alla väggar i Nordsjös Nordic light och jag älskar det krispiga och fräscha resultatet och de oändliga möjligheter som de vita väggarna ger. Det känns också som om huset blev avsevärt många fler kvadratmeter när de mintgröna och och beige/gula väggarna försvann. För att inte Henrik ska uppleva att vi bor i ett kylskåp så har vi valt att addera en del inslag av trä till allt det vita. Men än så länge saknas både textilier, saker på väggarna, pynt och såklart lite mer möbler. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar