lördag 21 februari 2015

Hedåkersvägen 7



Ni måste titta på detta unika sextiontalshus som just nu säljs av Våningen och villan i Malmö. Trots att tegel inte är ett av mina favoritmaterial och egentligen inte sextiotalet min favoritepok så kan jag inte värja mig från att falla för detta hus som jag, om jag skulle gissat vart det låg varit övertygad om att det låg i Danmark. Huset är ritat 1967 av Jan Lövkvist och visst är det otroligt välbevarat och de renoveringar som gjorts smälter in på ett ypperligt sätt. Vardagsrummet med sitt ljusinsläpp, eldstad och känslan av att gränsen mellan ute och inne suddats ut får mig att vilja ta på mig en klädsel i bästa mad men-stil och ta en drink framför brasan. 



Våningen & villan via hemnet

1 kommentar:

  1. En arkitektonisk pärla och av möblerna att tolka även där en designskatt i sig, men lite för murrigt och platt för min smak.

    Kram Anette/Inredningshjälpen

    SvaraRadera