lördag 10 januari 2015

Lördagsbuketten


Lördagsbuketten som egentligen är en torsdagsbukett men det är först idag som jag är hemma för att kunna njuta av dem. Sitter och tittar på Fredrik Reinfeldts avskedstal och inom kort även när man kommer att välja moderaternas första kvinnliga partiledare som förhoppningsvis även kommer att bli Sveriges första kvinnliga statsminister 2018, Anna Kinberg Batra. Alla har vi olika preferenser gällande vad man tycker om att titta på en ledig lördag när regnet vräker ner och vinden viner och detta är enligt mig en ytterst lämplig sysselsättning. 

Annars bjuder helgen mest på roligheter. Inledde helgen med Boule följt av drinkar på Stranger X stranger i går. Jag som nästan alltid väljer alkoholfritt var imponerad över denna halvhemliga bars ambitiösa alkoholfria drinkar och de väldigt drinkintresserade i sällskapet uppskattade den kreativa drinkmenyn och den kunniga personalen. I kväll blir det en spontan middag med ett stort gäng vänner hemma hos oss. 

Bild: By Emma

4 kommentarer:

  1. Vilken fin bukett Emma :) Som du såg har jag varit och botaniserat hoa Bara Blommor idag, finns inget härligare än färska blommor hemma. Då är det helg på riktigt!

    Kram Anette/Inredningshjälpen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer Anette. Jag har alltid minst en bukett hemma. Just idag har faktiskt 7 st. Hade en del gäster igår!;)

      Kram!

      Radera
  2. Vilken härlig (och maffig) bukett! Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Att använda mycket grönt gör ju att man kan göra rätt maffiga buketter som inte behöver bli svindyra. Plus att de håller jättelänge.

      Radera