onsdag 7 januari 2015

Ett uns av rosa och ett tips


Jag är fullt medveten om att kalendern alldeles nyss slagit om till Januari och vintern med all sannolikhet har ett flertal månader kvar innan den släpper greppet. Men jag kan inte hjälpa att jag får lite vårkänslor. Idag på kontoret bländade solen mig innan den gick ner bakom takåsarna och det var inte ens särskilt kallt när jag var ute en snabb runda på lunchen. Hemma står står det kvistar med knoppar som snart kommer att brista och när julpyntet åkte ut så åkte små detaljer i rosa fram. Jag är inte direkt en rosa person men i små, små doser och med rätt nyans av smutsig rosa så tycker jag att det kan vara väldigt fint. Och särskilt vid denna tiden på året som en föraning om vad som komma ska. 

Idag på kontoret har jag spelat soundtracket från filmen Chef. Både film och soundtrack är väl värt att titta och lyssna på. Det var dagens tips.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar