tisdag 6 januari 2015

Ett sportigt set

Bilder från Filippa K, Net-a-porter, Lindex och HM.
Detta är egentligen en väldigt tråkig tid när det gäller kläder i butikerna. Reorna pågår för fullt och väldigt lite av vårens nyheter har kommit in. Själv håller jag mig gärna ifrån butikerna just nu och den enda rea som jag går på är Nks. Dock såg jag detta setet på Lindex instagramkonto och eftersom set är min räddare i nöden när klockan ringer tidigt på på vardagarna eller andra dagar när inspirationen tryter så var jag och köpte detta. Lite sportigare än min stil generellt men ungefär så här tänkte jag matcha det för att göra det mer jag.

En väldigt snygg kappa från Filippa K i en modell som jag önskar att jag kunde trivas i men det gör jag tyvärr inte - Väskan kommer från Marc jacobs och denna gav jag till mig själv i julklapp. Det är mycket skönt att ha händerna fria. Dock för de dagarna då man enbart behöver telefon, nycklar och plånbok med sig - Tröja och kjol från Lindex - Jag är inte så varierande när det kommer till smycken. Varje dag bär jag min förlovningsring, diamantörhängen som jag fick av Henrik i 30 årspresent, ett enkelt armband och halsband. Om jag bär något annat smycke är det nästa alltid ett halsband i modell större. Detta statementhalsband från Marni hade kunnat lyfta vilken outfit som helst.  - Boots från HMs premium quality kollektion. Jag har aldrig köpt skor från den kollektionen men mycket annat och den är oftast riktigt bra.

1 kommentar:

  1. Emma! Får jag anlita dig som personal shopper? Du har så fin stil.

    Anna L

    SvaraRadera