onsdag 3 december 2014

Rosens namn och nyval


I går kväll kurerade jag min förkylning och min onda hals med att tända det ljuvliga ljuset från Byredo som vi fick av helgens gäster samt påbörja vår nya bokklubbsbok, Rosens namn av Eco Umberto som gårdagens värdinna valt. Detta är den första boken vi läser i bokklubben som är av spännande karaktär så det känns som en välbehövligt temaskifte. 

Idag ägnar jag mig inte alls åt skönlitteratur utan slukar nyheter gällande det politiska läget till ett hundra procent. Att vi går till nyval trodde jag faktiskt inte men för min del kommer det innebära att jag ska ut och kampanja då jag började engagera mig politiskt direkt efter valet i September. Jag kommer att kampanja för att göra om och göra rätt. 

För övrigt är det en ovanligt dålig tidpunkt för mig att bli krasslig då jag onekligen behöver alla mina krafter för att försöka bli av med mina eksem som blir värre så fort jag blir stressad eller inte mår så bra. Och kombination stressad, krasslig och sjunkande temperatur är verkligen den sämsta tänkbara kombinationen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar