lördag 8 november 2014

Ett hem. Tre stilar

På Linnegatan i Stockholm säljer fastighetsbyrån denna lägenhet. Det som får detta objekt att sticka ut är att man låtit tre olika stylister styla bostaden i tre olika stilar. Mikael Beckman har valt en klassisk svensk tenn stil med mycket ljus.  Hans Blomquist har gjort en mörk variant som jag tycker är himla fin på bild men jag tror att jag hade haft väldigt svårt att bo i en så pass mörk miljö. Tina Hellberg har valt en nordisk stil med grafiska och industriella inslag. Jag föredrar nog personligen Mikael Beckmans variant även om jag tycker att det faktiskt är lite väl mycket Svenskt tenn. Det är väl alltid en kombination som skapar det finaste hemmet. Jag gillar dock idéen väldigt mycket. Att visa hur olikt ett hem kan bli beroende på färger och hur man väljer att möblera. Tummen upp för idéen från mig med andra ord. 



Bilder: Fastighetsbyrån via hemnet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar