onsdag 8 oktober 2014

Bokklubb


I kväll har vi bokklubbsträff. Det är ju himla poppis nu för tiden verkar det som så för drygt en månad sedan bestämde jag och några vänner oss för att starta en egen. Känns som en mysig sysselsättning nu när hösten kommer. Sen är det mysigt att ses under enkla former mitt i veckan då och då.


Den boken som var först ut i vår bokklubb var Frédérique Deghelts dagarna med farmor som jag fått tips om. Jag som brukar sluka böcker valde att börja läsa den förra veckan och i söndagskväll hade jag 230 sidor kvar i den och jag har nu insett att jag inte slukar böcker när jag är allmänt stressad. Så vad jag gjort på kvällarna i veckan är inte så svårt att lista ut kanske? Boken är väldigt fin och jag gillar denna typen av böcker. Dock kan jag förstå om någon i bokklubben upplever den som tråkig och händelselös medan jag får en varm känsla i kroppen av den fina historien och språket. Men det är väl lite det som är tjusningen med en bokklubb. Att förutom att man får tillfälle att diskutera böckerna så får man även vidgade vyer när det kommer till vilken typ av böcker man läser. 

Nu ser jag fram emot nästa bok och förhoppningsvis kommer det att bli en bok som jag aldrig skulle ha läst annars men som kommer att få en speciell plats i mitt bokhjärta. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar