torsdag 25 september 2014

Smalltalk




Efter tips från bland annat Weronika och Johanna så hittade jag på in på The way we play och deras mysiga kategori smalltalk och i synnerhet deras samtal med Hanna Wessman. En annan regnig kväll när jag inte är så himla trött ska jag ägna mig åt att gå i genom samtliga samtal tänkte jag.

Jag tycker verkligen att den här typen av hem är jättefina. En salig blandning av stilar, mycket prylar och väldigt hemtrevligt. Väldigt ofta i denna typen av hem så står det tavlor lutade mot väggen och i denna typ av hem så är det en installation. Hemma hos oss står det också tavlor lutade mot väggen. Där är det inte meningen. Och det märks. 

Sen undrar jag över en annan sak. Alla dessa fina hemmakontor man ser. Är det någon som använder dem? Vi har också ett kombinerat gästrum och hemmakontor där fina boxar samsas med vackra skrivböcker och inspirerande bilder. Det senaste året har jag suttit på stolen där inne två gånger. Annars används skrivbordet mest åt avlastning och boxarnas mer eller mindre enda funktion är att samla månadens räkningar. 



Bilder från the way we play

1 kommentar:

  1. Men ja, dessa kontor ja! Har samma dilemma. Jag vill nästa inte ställa in något fint där längre, får då kommer jag aldrig se det eftersom jag är där inne så himla sällan. :)

    SvaraRadera