tisdag 26 augusti 2014

Att titta bakåt och framåt

Har nu bäddat ner mig i en nyinköpt pyjamas och ställt klockan på tidigt för att gå på morgonyoga. De två senaste dagarna har jag tillbringat på resande fot och på vägen hem så passerade jag regn, strålande sol och hagel. Det märks att vädret har en fot i sommaren och en i hösten. Det har även jag. Tittar tillbaka på bilder som bara har några få veckor gamla och känner doften av sommaren. Sen tittar jag i min kalender som skvallrar om att höstens högsäsong är här och det med full fart. Det är fint det här med årstider även om det är med visst vemod man lämnar vissa av dem. Dock önskar att det kommande året kan få gå lagom långsamt så att vi hinner njuta av all bröllopsplanering och verkligen hinna längta till och drömma om den dagen om knappt ett år då vi säger ja till varandra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar