torsdag 24 oktober 2013

Malene Birger för Georg Jensen

Bild från Gerorg Jensen se hela kollektionen här

I år så har en av mina favoritdesigners Malene Birger designat delar av Georg Jensens julkollektion. Egentligen bär det mig emot att köpa saker som endast står framme under en väldigt begränsad period av året och vårt julpynt brukar till mesta del bestå av mängder av Amaryllis och Hyacinter samt ännu mer levande ljus. Tomtar lyser med sin frånvaro här hemma. Däremot så tycker jag att dessa ljusstakar är väldigt fina och om de kommer upp redan lagom till första advent så får den ju ändå stå framme i drygt en tolftedel av året och det är ju betydligt mer än mycket här hemma. När jag tittar i kalendern så inser jag att tiden går väldigt fort nu och att det fina vädret verkligen har gjort att denna höst känns väldigt kort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar