tisdag 29 oktober 2013

Estelle & Thild


Efter att jag har blivit så intresserad av vad det är för livsmedel som stoppar i mig så är det inte så konstigt att det intresset även gått över till de produkterna jag använder. Samtidigt så är kvalitet otroligt viktigt för mig men kan man kombinera dessa två faktorer så är jag såld. Estelle & Thild har på sistone seglat upp som ett givet favoritmärke i badrumsskåpet och i helgen så investerade jag i ännu fler produkter. Ansiktsmasken testade jag idag och tillsammans med ansiktsoljan så är mitt torra ansikte nu istället mjukt och och återfuktat. Jag har ju egentligen aldrig varit intresserad av hur och hårvård men det börjar väl bli hög tid för att börja bry sig om sig hy. Och kan man göra det med produkter utan massa konstiga tillsatser så är det ju ännu bättre. 



6 kommentarer:

  1. Det där är nog väldigt individuellt men hudvård kan jag i vissa fall tycka är roligare är kläder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde nog tycka att det var lite roligare. Har du några favoritprodukter att rekommendera?

      Radera
    2. Jag har problemhy så de produkter jag tycker är bra skulle jag kanske inte rekommendera till någon med bra hy. Och även därav mitt stora intresse för hudvård. Just nu använder jag Bioline som är okej. Har provat alla kända hudvårdsmärken men letar fortfarande efter de perfekta! Ett serum jag dock skulle kunna rekommendera, nästan oavsett hudtyp, är Estee Lauders nattserum!

      Radera
  2. Är de så bra alltså? Har stått och pillat på deras produkter många gånger men liksom aldrig kommit till skott och köpt hem något. Nu får det nog bli ett test!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag tycker att de är bra. Har dock aldrig varit någon hudvårdsjunkie tidigare så att jag har inte jättemkt att jämföra med! Dejt snart? Planer för helgen? Kram!

      Radera
  3. Håller med om att man inte vill smörja in ansiktet med vad som helst. Själv har jag använt Comfort Zones serie "Skin regimen hydra pro" i snart ett år. Produkterna kallas för "nutricosmeceuticals" och innehåller en massa gott för huden. Älskar produkterna! De har lyckats balansera min annars lite bråkiga hy.. Känns bra att de arbetar förebyggande mot ålderstecken också. PS Nej jag får inte betalt för detta inlägg. :)

    SvaraRadera