onsdag 2 oktober 2013

Asiatisk biffsallad


Den här asiatiska biffsallad gjorde vi i helgen. Perfekt röd entrecote som Henrik får ta all ära för tillsammans med goda grönsaker, rostade sesamfrö, cashewnötter, mycket koriander och en dressing på soya, vitlök, ingefära, koriander, chili, sesamolja och rejält med färskpressad lime. Otroligt gott och fullt med vitaminer och nyttigheter. Sen kan man ju diskutera hur nyttigt rött kött är men jag älskar det. 

Jag har fått för mig att vi är ganska enkelspåriga i vår matlagning även om det nog bara är jag som tycker det. Hur som helst jobbar jag nu för att utöka våra recept som går på repris här hemma. Har ni några bra recept på nyttiga och snabblagad maträtter som passar när man inte har hela dagen på sig att göra en perfekt långkokt gryta? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar