söndag 9 juni 2013

Gümüslük


Jag har inte gått under jorden. Jag har bara kommit hem från semestern och sex timmar senare kom flyttfirman då jag och Henrik har flyttat i Helgen. Eftersom vi numera har en härlig balkong med sol från lunch till solen går ner har vi i helgen prioriterat balkongfix. Så nu är klockan 21.13 och jag sitter i den ena solhörnan med solen i ögonen. Det får utan tvekan bli dagens I-landsproblem.

Jag har fått en del frågor kring hur vi upplevde Bodrum och vi är båda positivt överraskade. Jag har varit i Turkiet en gång tidigare och då i Alanya och detta var så långt ifrån den upplevelsen man kan komma. Vi hyrde bil hela veckan och det rekommenderar vi verkligen att man gör. På rekommendation tog vi oss till den fantastiska lilla byn Gümüslük som ligger på Bordumhalvöns västra sida. Det är dock inga direkta avstånd på halvön så vi hade ca 2 mil dit. Vi kom dit en sen eftermiddag och eftersom det var lågsäsong så var vi näst intill ensamma i den charmiga byn med det fantastiska ljuset. Hela byn kändes på något sätt surrealistisk med sina små hus precis vid vattnet och den vackra omgivningen bestående av vatten och öar som badade i det magiska ljuset.

Det fanns en anledning till att vi besökte denna byn. Här ligger nämligen en restaurang där vi tillbringade en kväll som jag tror att jag alltid kommer att bära med mig. Mer om denna vackra plats kommer i morgon.






2 kommentarer:

  1. åh så fint det ser ut,förstår att ni haft en bra vecka.

    Lycka till i nya lägenheten och ska bli kul att ses igen på torsdag :)

    Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så trevligt det ska bli på torsdag!

      Bodrum var väldigt fint. Eller iallafall delar av halvön.

      Kram!

      Radera