söndag 24 februari 2013

Tomarps gårdshotell

Vår trip igår började med lite äventyr på vägen. Efter en liten omväg där vi hamnade väldigt, väldigt nära Tomarps gårdshotell men på fel sida om en bom. Som var låst. Och där man inte kunde vända. Men till slut hamnade vi rätt och har haft en fantastiskt skönt dygn fullt av god mat och fullständigt lugn med goda vänner. Vi var ungefär fem par totalt på detta underbara hotell och det är magiskt trevligt att slänga sig i sofforna framför brasan med ett glas vin. Vi har även njutit av afternoon tea, prommis i kylan, en väldigt trevlig middag och en ännu bättre frukost. Jag gillar små, personliga hotell och att man blir serverad frukost i köket och blir välkomnad av personalen som tar en i hand gör det hela ännu mer sympatiskt. Och ett välbehövligt avbrott i vardagen.










Samtliga bilder är tagna av mig. 


8 kommentarer:

  1. Så mysigt och fint det ser ut där Emma!
    Är det det stället som ligger någonstans vid Kristianstad, eller är jag helt ute och seglar?

    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Anette! Det är väldigt, väldigt bra. ligger precis norr om Kristianstad. Mitt ute i ingenstans! Rekommenderas verkligen!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Se där! För ganska exakt ett år sedan var även jag där. Två par var vi då på hela hotellet! Riktigt mysigt och trevligt ställe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var där för 2 år sedan oxå och då var det vi och 3 par till. Det känns nästan alltid som om man är i stort sätt ensam där. Men jag gillar det. Väldigt mysigt!

      Radera
  4. Låter fantastiskt! Kanske något för mig och maken när vi kan lämna bort bebisen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt Nina. Dock väldigt, väldigt lugnt. Men som nyblivna föräldrar är det kanske det man behöver! Grattis till bebisen!

      ha en bra dag,

      Emma

      Radera
  5. Vilket drömställe. Ska kommas ihåg när man funderar på presnet som man själv får "nytta" av... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Presenterna man själv har nytta av är de bästa! och nu har vi bokat resan till Bodrum..

      Radera