lördag 10 november 2012

Ett bättre fredagsmys

Igår var vi ett gäng tjejer som samlades hemma hos oss för en fredagsmiddag. Alla hade ansvar för vars en rätt men dessvärre så var jag dålig med kameran. Fastnade på bild gjorde Mickans förrätt med skinka och melon, avocadosallad och chevretoast. Min huvudrätt var en passande rätt för en fredag. Tacos. Men som vanligt när det är jag som stod vid spisen så var det en 2.0 variant. Långkokt tacos på högrev som fått koka riktigt länge och det blev galet gott. Jag utgick från detta receptet men tog bort allt med tomat eftersom en av gästerna är allergisk mot tomat.Bönorna hoppade jag oxå men det var mest för att jag glömde bort dem. Serverade med tortillabröd, grönsaker och guacamole. Himmelskt gott och genast kändes tacos mycket trevligare. Till dessert blev det en riktigt bra kladdkaka och sen massa snacks. En bättre fredag med andra ord. 

Nu skulle jag egentligen varit på body pump men jag var tvungen att lyssna på min kropp som kanske fått lite för mycket träning i veckan så en lång promenad står på dagens agenda istället. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar