söndag 19 februari 2012

"Man tager vad man haver" soppa

Kvällens middag blev en "jag tager vad jag haver" soppa. En ordentlig rensning av mina gedigna grönsakslådor i kylen resulterade i en god och matig köttfärssoppa med mängder av grönsaker och kryddor. För att även tillgodose pojkvännen önskemål blev resterna av morgonens surdegsbröd krutonger med smak av tryffel, vitlök och örter. 

Just idag innehöll soppan ungefär detta: ett par potatisar, ett par morötter, selleri, lök, färs, chili, vitlök, squash, buljong, passerade tomater, chiliflakes, spiskummin, cayennepeppar, salt och peppar. Typ. På ett ungefär. Sen toppat med en klick creme fraiche, eller för min del turkisk youghurt som är en av de saker som alltid finns i min kyl. 


3 kommentarer:

  1. Låter som en fantastiskt god soppa!!

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut !!! vad använder du för camera? Objektiv?photoshop ? Fina bilder du lägger upp :)

    SvaraRadera
  3. Kroinhaxa: ja, den blev faktiskt jättegod. Och ett bra sätt att bli av med överblivna grönsaker i kylen.
    Sanna-Marie: Jag använder en Canon eos 600D med 18-55 objektiv men tänkte köpa ett macro objektiv oxå. Jag gör nästan aldrig ngn redigering alls. Tack så mycket föresten. Emma

    SvaraRadera