fredag 30 december 2011

Dålig matchning



När jag packade inför nyår innan jag lämnade Malmö så tänkte jag nog inte genom min outfit. Efter en julhelg med massa god mat så känns det tajta spetsfodralet mindre lämpligt. Särskilt när man ska sitta en hel kväll och äta massa mat. Det i kombination med ett par skor med 13 cm klack så lämpar sig bäst för att just sitta är ingen bra matchning. Ståklänning ska aldrig kombineras med sittskor.

Därför har jag idag ägnat hela dagen åt att springa i affärer för att köpa en ny klänning. Hade egentligen bestämt mig för en enkel Greta klänning men då fick jag välja mellan en bubbelgumsrosa eller en knallgrön och ingen av dem kändes rätt. Vad som fick följa med hem istället får ni se sen. Det blev faktiskt både klänning och skor och båda är sitt och ståvänliga.

Efter riskspel halva natten och många avverkade affärer och provrum känns en kväll med nagelfix, på spåret och nya tidningar som en vettig Fredag.

Ha en fin sista Fredag på 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar