tisdag 22 november 2011

Reflektioner

Bild tagen en söndagseftermiddag i Pildammsparken av mig. 


Sitter på tåget från Göteborg till Malmö. Har tillbringat veckans första dagar åt att ha möten i Göteborg. Lyxigt att få komma hem en helt vanlig måndag till pojkvännen. Det är en vardag som för oss är en lyx, precis många andra anser att våra helger fyllda av kulinariska restaurangbesök och aktiviteter är lyxigt. Vad individuellt lyx är.

I snart 1 1/2 år har denna pendling varit vår vardag, denna brist på en helt vanlig måndag varit vårt liv. Det är speciellt, det tar på krafterna att ständigt packa ner och upp men det går. Det sätter kärleken på ett prov som förhoppningsvis gör den ännu starkare. Kärlek på distans är inte enbart påfrestande. Det finns positiva sidor oxå som att tex ha två städer och minimalt med diskussioner kring vardagliga saker såsom tvättning och städning. Fast är kärlek på distans är oxå fylld av uppoffringar, en måste förr eller senare flytta och det kräver en uppoffring vilket medför stora ansvar från båda sidor. Oavsett vem det är som gör den största uppoffringen. Dock är jag helt övertygad om att vår kärlek kommer att övervinna alla uppoffringar och kompromisser som kommer att behövas.

Jag sitter här på tåget och blickar ut över havet som vi passerar och tänker på hur mycket livet har förändrats. Hur mycket kärlek det finns i mitt liv som jag aldrig trodde jag skulle hitta. Hur det inom mig finns ett lugn som jag aldrig tidigare känt. Det är märkligt hur saker och ting förändras och just nu tänker jag på att det inte bara kommit till personer i min innersta krets utan även försvunnit och den saknad jag kan känna ibland.

Jag väljer att avsluta detta inlägg direkt från X2000 Göteborg - Malmö med att citera med fina och kloka vän Cecilia "Beauty is not in the face, beauty is a light in the heart."


2 kommentarer: