tisdag 17 maj 2011

Veckans lista

En lång dag på jobbet. En tuff men givande start på veckan. Ett hem där påsar från förra veckans garderobsrensning står i hallen och stirrar på mig. Berg av tvätt som måste strykas. En massa måsten men ingen ork.

Ungefär så jag känner idag. Har tagit mig tid åt att göra en grovrensning i min mailbox ikväl. Jag brukar göra det när jag känner mig stressad. Det och listor. Det får mig att känna ett lugn. På min att göra lista inför resten av veckan står förutom massa jobb bland annat:


  • Tvätt och storstädning i morgon. Det innefattar även att ta mig an berget av tvätt som måste strykas.
  • Mathandling då min kyl är ett skämt.
  • köpa blommor. Snittblommor är den bästa medicinen mot stress och trötthet. 
  • Lindahls sommarfest på Torsdag.
  • Spika helgens plan. Malmö eller Göteborg är den ständiga frågan.
  • Maila och ringa mina vänner som jag är helt för dålig på att höra av mig till.
  • Morgonprommisar onsdag och torsdag. (med tanke på punkt 4 så är Fredag lite väl optimistiskt).
  • Lämnar åtta kavajer till kemtvätten.
  • Lämnar kläder till insamling.
Nu ska jag lägga mig i sängen, läsa Damernas, Elle och Sköna hem som fortfarande ligger ouppackade.  Hade en tanke på att börja läsa "Extremely loud & incredibly close" men just nu känns lättsamma svenska tidningar som en bättre plan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar