tisdag 8 februari 2011

Vad samlar du på?

I helgen när vi var i väg med familjen så kom vi in på en klassisk diskussion. Min mammas samlande av tvättmedel. Vittvätt, kulörtvätt, sköljmedel. Ja allt ska hon ha minst 20 förpackningar av. Min syster Jenny samlar på knutblusar.Under denna diskussion kom jag fram till att jag inte är mycket bättre själv.
Jag samlar nämligen på ljus, alla typer av ljus. Har en korg med ca 20 st doftljus som är oöppnade och tror aldrig att jag har mindre än tre förpackningar värmeljus hemma. Vet inte riktigt om jag är bättre än mamma? Favoritljuset är Voluspas champagne crisp. Jag mobbade min mamma för att hon samlade på tvättmedel nog att klara ett krig. Frågan är vem som klarar sig bäst?! Jag gissar på mamma.

Jag samlar även på fina tvålar. Denna är en nyinköpt som jag köpte för ett par helger sedan då jag och pojkvännen var i köpenhamn. Fantastisk doft. Hitta dock ingen återförsäljare i Sverige. Kan dock vara så att jag inte letat tillräckligt.


Vad samlar du på?

1 kommentar: